Identyfikacja wizualna firmy – czym jest?

Zacznijmy od początku:

Renoma ma wielki wpływ na wizerunek firmy (pozytywna opinia o usługach czy wyrobach firmy, jej uczciwości czy rzetelności). Trudno jest jednak utrzymać dobrą renomę, jeśli nie poświęca się odpowiedniej ilości czasu na wytworzenie naprawdę dobrej i spójnej identyfikacji wizualnej firmy.

Co tak naprawdę się na nią składa?

-W pierwszej kolejności logo firmy

-Kolorystyka

-Krój liter

Warto również wymienić takie elementy, jak: stroje pracowników, opakowania, wnętrza (firmy, restauracji, sklepów).

Warto również wspomnieć o odpowiednim ozdobieniu takich na pozór błahych elementów jak: papeterie, notesy, długopisy, wizytówki, samochody, tablice informacyjne, znaki wodne na zdjęciach, materiały prasowe, plakietki pracowników (i gości!), smycze, zapalniczki i wszystkie inne gadżety.

Prosto mówiąc o identyfikacji wizualnej.

Twoja firma czy przedsiębiorstwo, bez odpowiedniego logo nie będzie rozpoznawana na rynku i nie zdobędzie renomy na tak wysokim poziomie, jak byście tego jako założyciele firmy oczekiwali.

Jeśli nie jesteście samodzielnie w stanie wymyślić odpowiedniego logo do swojej nazwy firmy, warto zlecić to profesjonalistom – w końcu to jeden z najważniejszych elementów budujących Waszą renomę i popularność – a co za tym idzie – zyski, znajomości, popularność.

Identyfikacja wizualna to coś… nad czym właściwie powinno się myśleć, jeszcze przed samym założeniem firmy czy przedsiębiorstwa. Nazwa i logo – to bardzo istotne elementy – nie można ich wymyślić w biegu, albo… pod prysznicem… 😉

Chociażby w sieci (bo już o podręcznikach nie wspomnimy), znajdziecie mnóstwo podpowiedzi i wskazówek jak należy tworzyć logo firmy, co zrobić by było ono faktycznie chwytliwe i przyciągało do Was potencjalnych klientów. Dajcie sobie czas – nic „na szybko” i jak już wspomnieliśmy, naprawdę warto zlecić tego typu projekt profesjonalistom – którzy stworzą dla Was grafikę, według Waszych wytycznych oczywiście.